Badacze i pracownicy naukowi mogą przesyłać oryginalne prace do publikacji w monografiach naukowych.
Artykuły empiryczne i ideowe w dowolnym powiązanym temacie są akceptowane do publikacji.
Zasady punktowania
Zasady punktowania czasopism, monografii naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych od roku 2022 Punktacja naliczana jest zgodnie z §11 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 661): „Liczbę punktów za osiągnięcia naukowe (…) ustala się zgodnie z ostatnim wykazem czasopism i ostatnim wykazem wydawnictw, sporządzonymi i udostępnionymi przez ministra w roku kalendarzowym, w którym dana publikacja naukowa została opublikowana w ostatecznej formie, właściwej dla danego czasopisma albo wydawnictwa, a jeżeli w roku opublikowania publikacji naukowej nie był sporządzany i udostępniany właściwy wykaz – zgodnie z ostatnim wykazem sporządzonym i udostępnionym w latach poprzednich”.
Opublikowanie manuskryptu w monografii naukowej przyznawanych jest 20 pkt.
Terminy wydania książek, w tym monografii naukowych, zaplanowany jest weslug harnonogramu wydawniczego na rok 2024 i 2025.
Ostateczny termin nadsyłania: 31 grudnia 2024 r.
Powiadomienie o przyjęciu/odrzuceniu: Na podstawie odpowiedzi recenzenta, tak szybko, jak to możliwe.
Data publikacji online: Luty 2025 r.
Wszystkie artykuły podlegają procesowi recenzji peer-review double-blind. Wszystkie decyzje dotyczące akceptacji lub odrzucenia artykułu do publikacji są podejmowane wyłącznie według uznania Rady redakcyjnej.
Uprzejmie prosimy o przesłanie manuskryptu na nasz adres e-mailowy: biuro@wydawnictwoivg.pl
lub poprzez link "Zgłoszenie artykułu".
Opłaty
Opłatę za opublikowanie artykułu naukowego w monografii pokrywa autor w wysokości 550 zł brutto (artykul do 1 arkusza wydawniczego).
Cena obejmuje recenzję naukowo-wydawniczą, korektę językową, skład komputerowy tekstu doaty wydania w wersji drukowanej oraz elektronicznej, opublikowanie artykułu w monografii.
Aspekty redakcyjne dla artykułów publikowanych w monografii oraz czasopiśmie
Format B-5 (170 x 240 mm) (Uprzejmie prosimy o zmianę formatu w programie Microsoft Word, gdyż standardowy układ rozłożenia dokumentu jest w formacie A-4. Prosimy także o dostosowanie wielkości rysunków, tabel, zdjęć itd. do formatu B-5 (170 x 240 mm), Marginesy po 2,5 cm z każdej strony. W przypisach i bibliografii załącznikowej zastosowanie Systemu Harvard. Możliwość akceptacji artykułu w przypadku zastosowania standardowego systemu przypisów i bibliografii załącznikowej. Przypisy oraz bibliografia załącznikowa zostaną opracowane i zastąpione na System Harvard przez naszych pracowników.
Tekst jednego artykułu o objętości minimum 0,5 do 1,5 arkusza wydawniczego.
Standard formatu:
Nagłówek 1: Rozmiar 16, czcionka Times New Roman pogrubiona
Nagłówek 2: Rozmiar 14, czcionka Times New Roman pogrubiona
Nagłówek 3: Rozmiar 12, czcionka Times New Roman pogrubiona, Interlinia 1,5,
Marginesy 2,5 cm, akapity 1,5 cm.
Tabele, rysunki, zdjęcia, itd.: Rozmiar 10, wyśrodkowane, Interlinia 1.
Przykładowy układ pracy w języku polskim
Tekst pracy powinien zostać podzielony na części za pomocą śródtytułów w następujący sposób:
1. Spis treści
2. Tytuł artykułu w języku polskim oraz angielskim (Nagłówek 1)
3. Streszczenie w języku polskim oraz angielskim
4. Słowa kluczowe w język polskim i angielskim
5. Wprowadzenie
6. Tytuł części (Nagłówek 2)
7. Tytuł części (itd.) (Nagłówek 3)
8. Podsumowanie/Sumary (jeżeli artykuł jest w język polskim to wymagane jest również tłumaczenie na język angielski)
9. Bibliografia
10. Spis tabel/rysunków/wykresów/zdjęć/ilustracji
11. Informacja o Autorze/Współautorach (Imię i Nazwisko, Tytuł naukowy, Afiliacja, e-mail
*(Informacja o Autorze zostanie opublikowana w monografii).
*Możliwość zamówienia w naszym biurze za dopłatą tłumaczenie tekstu na język angielskim.
*System Harvard
Proces recenzji
Zasady recenzowania:
Każdy manuskrypt przesłany do naszych zbiorowych monografii naukowych podlega formalnej ocenie Redakcji. Tylko manuskrytpy spełniające warunki formalne zostają skierowane do procedury recenzyjnej. Do procedury recenzowania Redakcja powołuje dwóch niezależnych Recenzentów spoza jednostki naukowej Autora manuskryptu, będących ekspertami danej problematyki. W procedurze recenzowania stosowana jest zasada anonimowości (double-blind review proces), co oznacza, że recenzent oraz autor pracy nie znają swoich tożsamości. Recenzję sporządza się na formularzu recenzji. Recenzja musi zawierać jednoznaczny wniosek Recenzenta o dopuszczeniu manuskryptu do publikacji w przedstawionej formie lub po poprawie, albo o jego odrzuceniu. W przypadku dwóch negatywnych recenzji manuskrypt zostaje odrzucony. Jeśli jedna recenzja jest negatywna, Redakcja decyduje, czy pracę odrzucić czy skierować do kolejnego niezależnego Recenzenta lub Członka Rady Naukowej w celu wydania dodatkowej opinii rozstrzygającej o przyjęciu lub odrzuceniu tekstu. Zrecenzowany manuskrypt wraz z recenzjami i uwagami sformułowanymi przez Redakcję jest kierowany do Autora. Autor poprawiony manuskrypt wysyła drogą elektroniczną na adres Redakcji. Wydawca podaje do publicznej wiadomości listę recenzentów współpracujących z naszym wydawnictwem, którą zamieszcza na stronie internetowej. Manuskrypty wraz z recenzją pozostają w dokumentacji Redakcji.
Postanowienia końcowe: Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego - Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Autor nie ma prawa wydrukować artykułu opublikowanego w monografii wydanej przez nasze wydawnictwo w części lub całości w innym czasopiśmie/monografii lub wykorzystać go do innych celów bez zgody Redakcji wydawnictwa. Autorzy, składając manuskrypt do naszej Redakcji wydawnictwa w celu opublikowania, w pełni odpowiadają za autentyczność i oryginalność swego dzieła, zgodnie z aktualnym prawem autorskim i prawami pokrewnymi.